Interview over back-up oplossingen in de cloud
Onze klanten verwachten een feilloze back-up strategie, maar hoe kun je dit op een betrouwbare, efficiënte en simpele manier regelen? Backup is een wezenlijk onderdeel van de Felloo dienstverlening. Om dit naar het volgende level te tillen schakelden wij de hulp in van onze strategisch partner Fundaments
Marthijn Groenewoud (Commercieel directeur) en Jorian Broekhuizen (Technisch directeur) van Felloo geven antwoord op de vragen van Fundaments in dit interview. Zo vertelt Marthijn onder andere over het belang van een goede backup. En legt Jorian uit wat de toegevoegde waarde is van deze back-up oplossing.
Marthijn, waarom is het belang van een goede back-up zo groot?
Klanten verwachten simpelweg dat hun data veilig is voor bedreigingen van buitenaf en voor bijvoorbeeld menselijke fouten, zoals het per ongeluk verwijderen van een belangrijk document. De technieken waarmee je back-up kan regelen worden steeds innovatiever, maar de bedreigingen ook. Verhalen van organisaties waarvan de IT-systemen zijn gehackt zien we steeds vaker in het nieuws. Daarom staat veiligheid bij ons op de eerste plek, dus we zitten hier altijd bovenop. Noodzakelijk in onze ogen, want verlies van data kan grote gevolgen en hoge kostenposten met zich meebrengen voor de klant. Wij zien een goede back-up dan ook als onze basisdienstverlening. Klanten moeten kunnen vertrouwen op het feit dat hun back-up bij ons honderd procent gegarandeerd is. We hebben daarom samen met Fundaments gekeken hoe wij de innovatieve tools die zij bieden, kunnen integreren in onze dienstverlening zodat wij altijd de meest hoogwaardige diensten kunnen bieden waarmee we onze klanten ontzorgen.
Jorian, kun jij uitleggen wat deze tool precies inhoudt?
De back-up oplossing van Felloo zorgt ervoor dat wij op simpele wijze zelf een back-up kunnen terugplaatsen op zowel omgevings- als fileniveau. Dat kunnen we doen op basis van een retentie en frequentie die wij kiezen in overleg met de klant. Oftewel: hoe ver ze terug willen in de tijd met het terughalen van data en hoe vaak ze willen dat er een back-up wordt gemaakt. Onze engineers kunnen, wanneer nodig, door middel van het selfservice portal van Fundaments onze klanten met een paar drukken op de knop voorzien van een goede back-up. Fundaments zorgt er op hun beurt aan de achterkant voor dat de back-uptechnologie 24/7 actief is.
Bekijk het hele interview hieronder of lees na op de website van Fundaments