fbpx
X
← Terug naar cases

Klant uitgelicht: Bloemenbureau

Bloemenbureau is het marketinghart van de Nederlandse sierteeltbranche. De taak van het Bloemenbureau is de afzetbevordering in binnen- en buitenland van bloemen en planten uit Nederland met een concentratie op de consumentenmarketing om zodoende de consument te verleiden meer én vaker bloemen en planten te kopen. Bloemenbureau heeft 4 kernmarkten: Nederland, Duitsland, Frankrijk en Groot Brittannië. Aangevuld met de 10 aandachtsmarkten: België, Rusland, Polen, Italië, Spanje, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden en USA.

De verhuizing van de organisatie van Leiden naar Naaldwijk was een duidelijke aanleiding om naast de SaaS oplossing ook de telefonie uit de ‘cloud’ te laten faciliteren. Dit is door Eshgro, Bloemenbureau en Felloo uitgevoerd. Na het vooronderzoek dat onderdeel uitmaakt van de Felloo intake, bleek dat er zowel financiële als functionele voordelen te behalen waren door een overstap naar de Felloo cloud telefonie oplossing. Zonder grote investeringen kunnen de buitenlandse vestigingen in Duitsland en Frankrijk gekoppeld worden aan het hoofdkantoor in Naaldwijk. Daardoor kunnen de vestigingen als één opereren en kan hun duidelijke visie op het gebied van bloemenmarketing geoptimaliseerd worden door de nieuwste communicatiemogelijkheden die het platform van Felloo biedt.

Bloemen Bureau Holland maakt, na advies van Felloo, gebruik van het volgende:

• Cloud telefonie: inclusief telewerkers en vast mobiel integratie;
• Data- en spraaknetwerk: spraak, data en internet over één netwerk gekoppeld;
• Bellen en SIP via Felloo;
• Unified Communications: bereikbaarheidsoplossing;
• SaaS: overal en altijd toegang tot de werkplek en applicaties.

bloemenbureau-560x230