← Terug naar cases

Ook Bolletje Wil Felloo

Met diverse bakkersproducten als koek, beschuit en brood geniet Bolletje in Nederland landelijke bekendheid. Harry Lentferink, ICT-manager op het hoofdkantoor van Bolletje in Almelo, schakelde onlangs de expertise in van Felloo voor het verzorgen van de netwerkaansluiting.

Lentferink legt uit hoe het contact tussen Bolletje en Felloo is ontstaan. “We hadden een datacomverbinding bij een grote leverancier, maar daarvan liep het contract af. Dat contract hebben we niet verlengd, omdat mijn ervaringen waren dat het één groot bos was bij die leverancier. Als ik iets voor elkaar wilde krijgen, kreeg ik soms met wel veertig mensen te maken en moest ik honderd telefoontjes plegen. Dat zag ik niet meer zitten en ik ben vervolgens op zoek gegaan naar flexibiliteit.”

Flexibiliteit

Lentferink vond die flexibiliteit bij Felloo. “Bij Felloo heb ik een vast aanspreekpunt en daarnaast zijn er vaak nog een projectleider en een aantal specialisten betrokken. Ik hoef daar dus weinig voor te communiceren. Bovendien kennen ze de materie, kunnen ze snel schakelen en zitten ze in de buurt van Almelo.” Felloo verzorgde voor Bolletje de aansluiting en routering. “Dat hebben ze van buiten naar binnen netjes verzorgd”, vervolgt Lentferink. “Toen bleek dat ze ook verstand hadden van netwerken, hebben we gelijk strippenkaarten bij ze aangeschaft om periodiek te checken of het netwerk nog gezond is.”

Ook de netwerkondersteuning wordt door Bolletje uitbesteed aan Felloo. “Wij hebben zelf weliswaar een aantal mensen in dienst voor ondersteunende ICT-werkzaamheden, maar die worden intern meer voor ‘EHBO-werkzaamheden’ ingezet”, verklaart Lentferink. “Bij Felloo lopen specialisten rond die ik op ICT-gebied beschouw als ‘chirurgen.’ Op die manier vullen Bolletje en Felloo elkaar mooi aan.”

case_logo4